sâmbătă, 21 septembrie 2024

EȘTI CEEA CE CRE(E)ZI

SCHIMBĂ-TE PE TINE IAR LUMEA TA SE VA SCHIMBA 

 Nimeni nu va veni să te salveze sau să te schimbe. 
Viața ta este rezultatul deciziilor tale. 
Ești singurul răspunzător pentru ceea ce trăiești acum. 

 * * * * * * * 
 


Omul este rezultatul muncii cu el însuși. Sau al nemuncii. Poți fi creatorul binelui sau distrugătorul lui, cum hotărăști.

Îți poți urma propriile sfaturi sau te poți apuca să le spui tuturor ce să facă și cum să fie, dar tu să nu aplici nimic din ce "predici".

Oamenii îți dau sfaturile pe care și le-ar da lor. Îți spun ce și cum să faci după cum ar face ei dacă ar putea și dacă viața lor ar fi altfel.

Cele mai multe și mai hotărâte sfaturi sunt cele necerute, desigur.

Ți se spune cum ar fi bine să te comporți de către cei care nu știu cum să se comporte, care nu au fost niciodată în situația ta.
Ți se spune cum ar fi bine să vorbești de către cei care nu apucă să vorbească sau care, chiar dacă vorbesc, nu sunt ascultați.
Ți se spune cum să îți trăiești viața de către cei care nu au viață, care sunt înecați în rutina zilnică.
Ți se spune cum ar fi bine să faci de către cei care nu fac nimic spre binele lor.

Ești apreciat dacă ai făcut bine pentru alții; dacă îți vezi de treaba ta și îți construiești ție binele, ești doar egoist.

De obicei, oamenii știu mai bine decât tine ce ți-ar face bine și cum ar trebui îți trăiești viața. Nu pentru ca tu să fii mai fericit, ci pentru că ei să fie fericiți, mulțumiți că pot face altora ceea ce li s-a făcut lor.
Un om cicălit de alții va cicăli la rândul lui.

Niciun om care lucrează cu el însuși nu va simți nevoia să dea altora sfaturi necerute, chiar și în gând. El știe că tot ce vede la ceilalți este o oglindire a sa.
Un om care muncește cu el însuși știe că tot ceea ce nu îi place la alții este, de fapt, nerezolvat la el, și se apucă de lucru. Nu își mai irosește timp și energie să încerce să îi corecteze pe ceilalți, ci știe că nu poate vedea la alții decât ceea ce există în el.

Un om nefericit se va simți deranjat de fericirea și pacea altuia, și va încerca să strice asta prin critică, judecăți, jigniri, atacuri, pentru a-i aduce la nivelul lor.
Un om fericit va vedea în ceilalți doar calități, doar partea frumoasă, și nu va simți nevoia să dea sfaturi și îndrumări.

Ignoranța e gălăgioasă.
Înțelepciunea e tăcere și liniște.

Suntem rezultatul înțelepciunii, al muncii cu noi înșine sau al ignoranței, al irosirii șanselor și a da sfaturi necerute. Decizia ne aparține.

Binețe, Om frumos!

Edith Elisabeta Kadar
Arad, 02.09.2023



 *     *     *     *     *     *     *

 Toate drepturile de autor ale materialelor postate pe acest blog aparţin dr. Edith Kadar. 

 Orice articol poate fi distribuit cu condiția să se păstreze aspectul integral și un link vizibil spre pagina publicației. 

 Nici o schimbare în aspectul sau conținutul materialelor nu se poate face fără aprobarea autoarei.

5 comentarii:

  1. Buna Edit! Era o perioada in viata mea, cand aveam nevoue de pareria oamenilor din jurul meu. Ea foarte importanta pentru vindecarea mea. Intradevar nu ascultam numai oamenii care ma icurajau. Nu acceptam alte pareri. Ma gandesc, ca a fost o protectie fata de mine. Dupa aceea, eram foarte recunoscatoare pentru tot binele pe care l-am primit, asadar asta am vrut sa dau siceu altora. Numai ca, o faceam foarte agresiv. Numai ca nu-batem. . Am fost in acest sindrom de salvator cam un an, cand o persoana draga mie mi-a spus stop. Atunci am invatat acest lucru. Am inceput sa inteleg sa las omul sa mearga pe drumul lui, in ritmul lui, cu pasi mici, dar bine batatoriti. In paralel am inceput sa inteleg oglinzile, si sa le aplic pe mine. Bineinteles, ca nu merge automat, dar dupa cateva ore totusi imi pun intrebarea, de ce ma deranjeaza comportamentul acelui om. Cateodata stau o noapte intreaga si dibui. Dar si cand am inteles reactiile mele simt o usurare enorma. Da, intepciunea vine cu lucrul cu tine. Dar lucrul cu tine foarte sincer. Fara minciuni si perdele. Acuma mi se pare foarte cudat , ca mai demult asa bine ma minteam, nici nu recunosteam acel sentiment ascuns. De multe ori imi puneam aceeasi intrebare de trei ori, si numai ultima data recunosteam. Acuma este liniste, de cele mai multe ori. Nu intotdeauna reusesc. Na, mai am mut de invatat, dar am observat , ca nu mai vreau sa zic nimica fara sa fiu intrebata. Mac recumosc in multi oameni care incep acest drum. Intotdeauna imi amintesc, ca si eu am fost pe acolo, , deci sa incerc sa nu judec anumite comportamente de inceput, de ex al salvatorului, cand spuneam la toata lumea ce sa faca, ca eu stiu mai bine.. Multumesc draga Edit. Ai explicat totul ca sa inteleg,. Simpu si explicit. Intotdeauna i-mi raspunzi la intrebarile mele prin emisiunile tale. Multumesc pentru tot!kardos Melinda

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc cu recunoștință!Sunt bucuroasă ca v am găsit in pandemie și informațiile dumneavoastră mă ajută enorm in viața de zi cu zi.Luiza Ioana Tinichez

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru informații. Ma regăsesc adesea în ceea ce împărtășești și mă ajută să lucrez cu mine. Haiducu Marilena

    RăspundețiȘtergere

M-ar interesa părerea ta; fără jigniri sau comentarii injurioase, că suntem maturi. Mulțumesc.

RUTINA și SCHIMBAREA DE SINE

Pe măsură ce te trezești și lași schimbarea să-și facă treaba în viața ta iar tu nu te mai opui Universului, vei observa că fiecare z...