joi, 18 martie 2021

GREȘEALA și EVOLUȚIA OMULUI

SCHIMBĂ-TE PE TINE IAR LUMEA TA SE VA SCHIMBA 

 Nimeni nu va veni să te salveze sau să te schimbe. 
Viața ta este rezultatul deciziilor tale. 
Ești singurul răspunzător pentru ceea ce trăiești acum. 


 
Ne temem de greseli, pentru că așa am fost învățați.
Dar uităm că greșelile sunt doar pașii din trecut ai drumului către noi. Iar acum, în această perioadă, greșelile par ca niște răufăcători care ne urmăresc, iar noi fugim fără să stăm pe gânduri și să le observăm, să le acceptăm și să le transformăm în lucruri pozitive.

Cum să știm că facem bine ceva, dacă nu am încercat de cateva ori?! Aceste încercări eșuate sunt catalogate drept "greșeli".

Nu putem ști cum să facem mai bine, dacă nu facem, la început, "rău".
Cum poți fi mai bun dacă nu ai făcut încercări pentru a vedea ce să îmbunătățești?

Ți se pare că ai greșit? Înseamnă că ești pe drumul spre "mai bine", că ai încercat încă o dată, și că acum ți-a iesit mult mai bine. Altfel, de unde să știi că ai greșit? Doar pentru că așa ți se pare ție sau că asa ți s-a spus de către cei care nu fac nimic decât să îi descurajeze pe cei ce încearcă?

Când spui "am gresit!", care este etalonul tău? Ai gresit în comparație cu ce, sau cu cine?

Ca să afirmi că ai greșit, trebuie să ai în cap un rezultat pe care îl consideri bun.
Dar, de unde stii că acela este bun pentru tine? Doar pentru că așa au stabilit alții? Tu ești "alții"?

Dacă vei încerca să faci în viață doar ceea ce au făcut alții, vei crede că nu poti nimic, că nu ești în stare de nimic, pentru că greșești într-una și nu faci la fel ca ceilalti.

Este ca și cum ai incerca să calci doar in urmele lăsate de ceilalți.
Dacă vei fi atent doar să îți potrivești pașii după cei dinainte, vei considera că orice călcare în afara urmei este o greșeală. Si, în loc să te bucuri de drum, te vei consuma încercând să fii ca ceilalți, să nu greșești, și vei ajunge să te devalorizezi în ochii tai, doar pentru că nu ești sau nu faci ca ceilalți .

Omule, daca te compari într-una cu ceilalți, îți vei anula unicitatea, și îți vei considera originalitatea drept "greșeală".

Încercând să fii ca ceilalți, te împiedici să te cunoști, să te înțelegi, să devii tot mai bun.

Ca să fii mai bun, trebuie să vrei să încerci, să vrei să găsești soluții din ce în ce mai bune, mai optime pentru tine.

Rezultatele comparate cu ale celorlalți se numesc greșeli, și te vor bloca pe o cărare care nu e a ta.
Rezultatele adaptate la tine, care te duc spre variante mai bune ale tale se numesc evoluție, dezvoltare, înflorire, și nu au nimic în comun cu greșeala.

Singura greșeală este să nu îți observi unicitatea, din frica de a nu deranja, de a nu supăra pe cei cărora le este frică să fie altfel, să fie originali.

Pe calea descoperirii de sine nu există greșeli, ci doar încercări.

Încearcă. Nu vei greși. Ce ai de pierdut? Variante mai vechi ale tale? Nu-i nimic, uită-te ce frumos crești.

Greșeală sau evoluție?

Binețe, Om curajos!




Edith Kadar
Arad, 18 martie 2020

 *     *     *     *     *     *     * 

 Toate drepturile de autor ale materialelor postate pe acest blog aparţin dr. Edith Kadar. 

 Orice articol poate fi distribuit cu condiția să se păstreze aspectul integral și un link vizibil spre pagina publicației. 

 Nici o schimbare în aspectul sau conținutul materialelor nu se poate face fără aprobarea autoarei.

7 comentarii:

  1. multumesc multumesc multumesc cu recunostinta om minunat
    multumesc
    imi pare rau
    iartama
    te iubesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca dvs ganditi astfel. Eu pe drumul descoperirii de sine am constatat ca nu este prea incurajant acest cuvant : " greseli" si l-am inlocuit cu"experiente" , bune sau rele. Cred ca am facut acest lucru din instinct de conservare. Dar suna bine si incercari, imi place ... Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le zic încercări pentru că nu orice încercare este urmată de o experiență. Experiența arată conștiența de sine, iar asta vine un pic mai târziu. Părerea mea :)

      Ștergere
  3. Greșeală, asumare ,învățare și da evoluție, mulțumesc,femeie făină!😘

    RăspundețiȘtergere
  4. Dimuneată am trecut cu vederea peste materialul dumneavoastră, dar nu l-am examinat cu foarte mare atenție. După ce am făcut o "greșeală" într-un grup, am acceptat-o pentru că așa văzusem că trebuie să fac din acest articol, dar mai multe nu îmi aduceam aminte. Iată-mă iar aici, citind "cu cap" din nou articolul. Mulțumim pentru toată informația!

    RăspundețiȘtergere
  5. Va mulțumim ca ne iubiti si ne oferiti atatea informatii ❤

    RăspundețiȘtergere

Te invit să dai clic pe poză pentru a citi materialul. Mulțumesc.

RUTINA și SCHIMBAREA DE SINE

Pe măsură ce te trezești și lași schimbarea să-și facă treaba în viața ta iar tu nu te mai opui Universului, vei observa că fiecare z...